Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı Projesi kapsamında Bayat ilçesindeki Bayat-1 tüneli ve V01 Viyadüğü’ndeki çalışmaları yerinde inceleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, projenin ilerleyişini değerlendirdi. Yapılan açıklamalara göre:
İNŞAAT SÜRECİ VE İLERLEME
Uraloğlu, yapılan saha incelemelerinde Polatlı-Afyonkarahisar arasında toprak işleri, viyadük, köprü ve tünel çalışmalarının hızla sürdüğünü belirtti. Bayat-1 tünelinin yarısının tamamlandığı ve mayıs ayında kazısının bitirilmesinin hedeflendiği bilgisini verdi. Ayrıca, Afyonkarahisar’da bulunan V1 Viyadüğü’nde de çalışmaların hızla devam ettiğini vurguladı.
PROJE DETAYLARI
Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren hattında elektrifikasyon ve sinyalizasyon gibi üstyapı işlerine yakın zamanda başlanacağını ifade eden Uraloğlu, projenin fiziksel ilerlemesinin %63 olduğunu ve hedeflerinin 2026’da bir bölümü, 2027’de ise tamamını bitirmek olduğunu açıkladı.
YOLCULUK SÜRELERİ VE KAPASİTE
Hızlı tren hattının tamamlanmasıyla Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresinin 3 saat 30 dakikaya düşeceğini belirten Uraloğlu, yılda yaklaşık 13,3 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınmasının öngörüldüğünü ifade etti. Ayrıca, İzmir ve diğer bölgelerde yaşayan insanların doğrudan hızlı tren konforuna ulaşacaklarını dile getirdi.
DEMİRYOLU YATIRIMLARI
Uraloğlu, son 22 yılda demiryollarına 57 milyar dolar yatırım yapıldığını ve Türkiye’nin demiryolu ağının büyük ölçüde genişlediğini vurguladı. Bu kapsamda, hızlı trenlerle hizmete başlanmasından bu yana 85 milyon yolcunun taşındığını ve ülkenin hızlı tren işletmeciliğinde Avrupa’da 6., dünyada ise 8. sırada yer aldığını belirtti.
Bu gelişmelerle birlikte, Ankara-İzmir arasında seyahat edenlerin ve bölgedeki ticaretin büyük ölçüde avantaj sağlayacağına dikkat çekildi.